fredag 12. april 2013

Regjeringen svikter Haukeli-tunnelene!

Disse uttalelsene har jeg i dag sendt ut som min reaksjon på det rødgrønne sviket på Haukeli-tunnelene.

- Et svik fra regjeringen og de lokale rødgrønne politikerne, sier Høyres Arve Kambe.

- En bevilgning på 900 millioner om i beste fall 6 år, for et prosjekt som er kalkulert til 6 milliarder er rett og slett skandaløst dårlig, sier Høyres Arve Kambe. Prosjektet vil være byggeklart i løpet av et år og to, og da har vi ingen tid å miste!

- det er ikke til å tro at regjeringen nekter å satse på E134 gjennom nye tunneler over Haukeli, sier en svært skuffet og overrasket Arve Kambe.

- dette er et gedigent mageplask for de rødgrønne og det viser at det trengs en ny regjering med økt satsning på veg, samt nye og bedre løsninger, sier Kambe.

- hvor i alle dager har de lokale rødgrønne representanter og kandidater hvert, undrer Arve Kambe seg. Dette er slett håndverk og viser igjen denne regionens manglende gjennomslag under denne regjeringen.

- Jeg vil nå jobbe for at Valldalstunnelen får til byggestart i 2015 og den andre tunnelen noen år etterpå, sier Arve Kambe.

- Regjeringens NTP er så dårlig for oss at jeg gleder meg til å delta i å utarbeide Høyres alternative transportplan.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar