fredag 12. februar 2010

Gratulerer med dagen - norsk skipsfart!

Dommen fra Høyesterett er riktig.

Jeg er svært spent på hvordan regjeringen håndterer tapet og setter som en klar forutsetning av at ikke regjeringen sender en ny regning til bransjen som går ut over norske rederier, norske sjøfolk og den maritime klyngen.

Dette var en av de viktige sakene i min valgkamp og en sak jeg har fulgt tett og støttet rederne i.

Gratulerer med dagen til Haugesund rederiforening i dobbel forstand. Foreningen feirer i kveld sin 100-årsdag med festmiddag og jeg gleder meg til å tilbringe en historisk kveld med rederiforeningen!

De rødgrønne prøvde å kuppe til seg flere milliarder til statskassen ved å la en ny lov få tilbakevirkende kraft. Heldigvis har Høyesterett vernet vårt næringsliv og bidrar med dette til å gjøre situasjonen svært mye bedre for landets rederier som nå opplever utfordringer rundt markedet, likviditet og krav til økt egenkapital.
Det er nyttig for meg å sitte i finanskomiteen i denne saken og jeg skal bidra til at den maritime næringen ikke får regningen i retur fra finansministeren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar