torsdag 5. februar 2009

Castros beste venn – ikke Rogalands

Av: Arve Kambe, 3. kandidat på Høyres stortingsliste i Rogaland


Sosialist og stortingsrepresentant for Rogaland gjentar i torsdagens Haugesunds Avis sin dårlige humor og forsvarer sin latter og smil over bedrifter som sliter i dagens marked. I tillegg påpeker han at jeg er humørløs som ikke gleder meg over at gasskraftverket ikke går og at regjeringen ikke har gjort nok for å ta i bruk gass som energi- og oppvarmingskilde i hele landet.

Etter mitt syn er Hallgeir Langeland en vandrende brems for Rogaland. Ikke vil han og SV ha oljeleting utenfor Nordland, men han vil selvsagt bruke inntektene derfra. Dette vil frata bedrifter langs kysten vår store oppdrag i forbindelse med letevirksomhet og til slutt utbygging og utvinning. Ikke vil han og SV satse på nye og brede veger, selv om også busser vil nye godt av vegene.

Langeland prøver å insinuere at George W. Bush angivelig er en venn av meg. Det synes jeg er en platt retorikk og viser at Langeland har lite å fare med. Faktum er at jeg har støttet Clinton og Gore, samt Obama denne gangen. Mens bestevennen til Hallgeir Langeland er jo Cubas tidligere diktator Fidel Castro. Langeland har benyttet tiden som stortingsrepresentant til å foreslå at Castro skal få Nobels fredspris (!!). Nå er jo han ikke lengre president, men i pakt med gode kommunistiske og sosialistiske samfunn, som Langeland støtter, så har han enkelt og greit utnevnt lillebroren sin, Raul, til president.

Det føyer seg inn i en lang rødgrønn tradisjon der de utnevner sine egne til viktige verv i samfunnet. Det har vi sett både gode og grelle eksempler på her lokalt det siste halvåret.

Kanskje Langeland skal holde nomineringer i familien og denne gangen bruke sin tid som stortingsrepresentant til å foreslå Raul til fredsprisen? Han kan sikkert bruke sin dyrebare tid som stortingsrepresentant til det, fremfor å representere fylket sitt?

Hvis jeg blir valgt på Stortinget skal jeg jobbe for E-134 Haukelivegen, mer oljeleting, at skipsfarten og de maritime næringer får gode rammebetingelser, at vår region har en stortingsrepresentant som ikke ler av næringslivet når det går dårlig og en som synes gasskraftverk er positivt og bruk av gass skal økes i samfunnet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar